De klant centraal stellen is niet meer de trend
vrijdag 04 juli 2014 14:19
Meer hierover in onze Kennisbank n.a.v. onze bijeenkomst Nieuwe Trends vanuit het Dialogues House met de presentatie van Prof. Dr. Paul Iske, videoverslagen en de content paper.
Wat heeft u van deze bijeenkomst opgestoken? Of wilt u ervaringen delen? Plaats dan hier uw reactie.
Archief > 2014 > juli
- 31-07-2014 31-07-2014 17:02 - De klant centraal? Denk aan je toekomst!
- 28-07-2014 28-07-2014 10:44 - Recensie Klanthelden in de 9+ organisatie
- 28-07-2014 28-07-2014 10:24 - Recensie Customer Delight in vijf stappen
- 10-07-2014 10-07-2014 12:32 - Hoe Nederlandse bedrijven omgaan met cross-channel marketing
- 10-07-2014 10-07-2014 12:09 - Hoe Nederlandse bedrijven omgaan met cross-channel marketing
- 09-07-2014 09-07-2014 12:26 - BNR Klantenshow met PvKO bestuursvoorzitter Ed Peelen - podcast
- 04-07-2014 04-07-2014 14:19 - De klant centraal stellen is niet meer de trend
- 04-07-2014 04-07-2014 14:08 - Dr. Ed Peelen nieuwe bestuursvoorzitter PvKO
- 03-07-2014 03-07-2014 22:00 - Inspiration Nieuwe Trends vanuit het Dialogues House
- 03-07-2014 03-07-2014 12:25 - Jaarverslag en Jaarrekening 2013
- 02-07-2014 02-07-2014 08:30 - Verslag Boardroomsessie bij Ricoh Nederland
Reacties op 'De klant centraal stellen is niet meer de trend'
Op twitter merkte ik dat niet iedereen dat begreep. Toegegeven, je moet ook wel een beetje in het vak zitten, wil je direct gevoel hebben bij de redenering van Paul.
Toch heb ik er over zitten nadenken en ik vraag me af of een kleine nuance op z'n plaats is.
De klant niet centraal stellen, ben ik het mee eens. Het zou erg arrogant zijn te kunnen veronderstellen dat jij de wereld van de klant gaat bepalen. Dat is een directe inbreuk op de zelfbeschikking van de klant.
Wat we wél centraal kunnen stellen is wat er zich tussen klant en onszelf afspeelt, namelijk de klantRELATIE.
Bij voorkeur gebaseerd op geloofwaardigheid, vertrouwen en relevantie. Als we nou alle marketing, sales, klantgerichte keuzes baseren op deze drie-eenheid, dan kun je toch geen foute beslissingen meer nemen? (Kanttekening: mits je in de business zit waar relatie belangrijker is dan transactie). Of zie ik hier iets over het hoofd?
Robert Buisman has edited this reaction (17-07-2014 10:37).
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.