Conclusie stelling: De klant bepaalt of/hoe een organisatie het business model moet kantelen
De stelling en uitslagen zijn:
De klant bepaalt of/hoe een organisatie het business model moet kantelen
Ja - 49%
Nee - 51%
49-51, meer in evenwicht kan haast niet. Ik vraag me dan af op welk deel van de stelling de mensen gereageerd hebben. "De klant bepaalt" is natuurlijk een waarheid als een koe. Zeker nu de keuzevrijheid van klanten enorm is en we overal zien dat de macht van de consument toeneemt. Maar of en hoe een organisatie gaat kantelen is een interne vraag. Elke ondernemer zal toch zelf bepalen of hij zijn organisatie gaat kantelen en hoe hij dat wil gaan doen.
Tijdens de Inspiration van 6 november heeft Patrick Ruijs, managing partner bij VODW ons mee via inspirerende voorbeelden langs het Customer Centricity Framework. Daarna tracteerde Yme Pasma, Managing Director bij Netwerk VSP and PostNL, ons op een geweldig verhaal over de weg die Netwerk VSP heeft bewandeld en over de keuzes die zijn bedrijf daarbij heeft gemaakt. Bij beide verhalen blijft het een afweging van de kracht van het eigen bedrijf en de wens van de consument.
De 50/50 verdeling klopt wat mij betreft dus wel. Je moet exact weten wat jouw klant wil en wat jouw klant inspireert. Als je daar niet naar luistert, dan komt er een moment dat je niet meer mee speelt. Daarnaast moet je weten waar je bedrijf relatief sterk in is en waar je naar toe wilt. Relatief sterk is uiteraard hoe je staat ten opzichte van je directe concurrenten en mogelijke nieuwe concurrenten. Of en hoe je dan moet kantelen hangt af van de uitkomsten van beide analyses.
Andries Potter, Marktonderzoeker/Knowledge manager bij ING
Wij stellen uw reacties zeer op prijs.
Log in met uw Mijn PvKO account om te reageren.
Archief > 2013 > november
- 29-11-2013 29-11-2013 10:25 - 4 vragen aan GAMMA in aanloop naar de Inspiration Customer Experience op 18/12
- 28-11-2013 28-11-2013 15:47 - Kennissessie Klantgerichtheid & Klantexpertise bij de UWV: presentaties online beschikbaar
- 27-11-2013 27-11-2013 22:00 - Kennissessie Klantgerichtheid & Klantexpertise bij de UWV
- 27-11-2013 27-11-2013 17:00 - Wat bezielt mijn klant!? Ondernemen in onzekere tijden
- 27-11-2013 27-11-2013 16:45 - Briljante businessmodellen
- 26-11-2013 26-11-2013 13:06 - Denk niet verticaal, maar horizontaal
- 26-11-2013 26-11-2013 11:29 - 4 vragen aan UWV in aanloop naar de kennissessie van 27/11 "Klantgerichter met klantexpertise"
- 18-11-2013 18-11-2013 10:41 - Conclusie stelling: De klant bepaalt of/hoe een organisatie het business model moet kantelen
- 14-11-2013 14-11-2013 09:30 - Eerst het proces en dan de klant centraal; of was het andersom?
- 11-11-2013 11-11-2013 13:24 - Kom op 27 november ook naar de Kennissessie met UWV en discussieer hier alvast mee
- 07-11-2013 07-11-2013 14:00 - Inspiration 6 november - presentaties online beschikbaar
- 07-11-2013 07-11-2013 13:00 - Inspiration Nieuwe Businessmodellen bevorderen klantgericht ondernemen
- 04-11-2013 04-11-2013 16:17 - Succesvolle datastrategie
- 04-11-2013 04-11-2013 16:05 - Heeft รบ wel hart voor de zaak?
- 04-11-2013 04-11-2013 16:00 - Location Based Services en het (koop)gedrag van uw klanten
- 04-11-2013 04-11-2013 09:00 - 5 tips van Equens om klantgericht te ondernemen
Reacties op 'Conclusie stelling: De klant bepaalt of/hoe een organisatie het business model moet kantelen'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.