5 tips van Transavia om klantgericht te ondernemen
Wilco van Elk, Manager Customer Care - Customer Experience, transavia.com
In een markt die onder druk staat en waar de klant steeds meer keuzevrijheid heeft, onderscheidt de manier waarop je met je klanten omgaat ons van de concurrent. Daarom moet onze klantbeleving perfect aansluiten op de verwachtingen die klanten hebben bij Europa’s favoriete vrolijke ’leisure’ luchtvaartmaatschappij voor het starten en delen van je reiservaring.
Bij transavia.com zijn wij op alle afdelingen voortdurend bezig te luisteren naar onze klanten en werken wij er dagelijks aan om met onze producten en services meer aan te sluiten op hun wensen en behoeften. Een speciale afdeling Customer Experience onderschrijft het belang die het bedrijf geeft aan een excellente klantervaring. De tips:
1. Visie
Ontwikkel een lange termijn visie over hoe je om wilt gaan met je klanten. Laat je hierbij niet leiden door sentimenten en de waan van de dag. Wanneer je ieder dag KLANT met hoofdletters schrijft, ga je de klant raken.
2. Luisteren
Luisteren is een vaardigheid die reeds lange tijd in onbruik is geraakt. Wanneer iemand zijn verhaal doet wordt er vaak al in oplossingen gedacht of wordt de boodschap gekleurd door ons eigen referentiekader; Wanneer je onvoorwaardelijk luistert, samenvat en doorvraagt, hoor je zelfs zaken die niet benoemd worden.
3. Denk als klant
Probeer de verborgen gedachten en drijfveren van je klant te achterhalen en stem je handelen hier ook op af. Ga niet uit van zaken die voor jou logisch zijn, maar bedenk hoe de situatie voor jou is wanneer je niet alle ins en outs kent van het voor jou nu zo bekende proces. Probeer in je reactie ook mee te denken met je klant; denk niet in beperkingen maar altijd in oplossingen.
4. Positieve verrassing
Bezorg je klanten een positieve verrassing. Kom met een oplossing die zij niet verwachten of verras ze op het moment dat zij het geheel niet verwachten. Soms op het oog kleine inspanningen kunnen een enorme impact hebben.
5. Kernwaarden
De kernwaarden van ons bedrijf zijn leidend in de beantwoording van klantreacties en acties om onze klanten te verrassen. Voor transavia.com is dat betrokken, oprecht en enthousiast. Alle acties en reacties worden aan deze criteria getoetst. Alleen zo krijg je een geloofwaardig verhaal.
Archief > 2013 > mei
- 29-05-2013 29-05-2013 22:47 - 5 tips van T-Mobile om klantgericht te ondernemen
- 29-05-2013 29-05-2013 22:46 - 5 tips van Transavia om klantgericht te ondernemen
- 29-05-2013 29-05-2013 22:44 - 5 tips van Promotie Podiumkunsten om klantgericht te ondernemen
- 29-05-2013 29-05-2013 10:57 - 5 Tips van ING om klantgericht te ondernemen
- 28-05-2013 28-05-2013 14:00 - Komt een klant bij de kassa
- 28-05-2013 28-05-2013 13:49 - En waar blijft de klant?
- 28-05-2013 28-05-2013 13:46 - Als vriendelijk nou belangrijk is
- 28-05-2013 28-05-2013 13:36 - Klantgericht innoveren
- 28-05-2013 28-05-2013 13:33 - Kijk op klantgerichtheid
- 28-05-2013 28-05-2013 12:42 - Klantgericht organiseren
- 28-05-2013 28-05-2013 12:40 - Het einde van de winkels
- 28-05-2013 28-05-2013 12:38 - Gek op gaten
- 28-05-2013 28-05-2013 12:36 - De Tao van Service
- 28-05-2013 28-05-2013 12:34 - Transformeren om te overleven
- 28-05-2013 28-05-2013 12:31 - Klant in de driver's seat
- 28-05-2013 28-05-2013 12:24 - Groot Innovatie Modellenboek; 40 innovatiemodellen voor het versterken van ondernemerschap....
- 28-05-2013 28-05-2013 12:23 - Het groot complimentenboek
- 15-05-2013 15-05-2013 22:00 - Kennissessie Marketingcommunicatie & Psychologie: Theorie & praktische toepassing bij Nuon
Reacties op '5 tips van Transavia om klantgericht te ondernemen'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.