5 tips van T-Mobile om klantgericht te ondernemen
Ellen Oude Lashof, Manager Business Marketing SMB, T-Mobile
Telecom wordt steeds meer een commodity en de geleverde diensten leiden niet tot hoge klanttevredenheid. Door klantgericht te ondernemen willen we bij T-Mobile zorgen voor een hoge klanttevredenheid om zo klanten aan ons te binden.
De klant centraal stellen is echter makkelijker gezegd dan gedaan. De organisatie moet worden ingericht om dit mogelijk te maken: managementstijl moet de klantgerichte cultuur versterken, processen/systemen moeten worden aangepast om het klantgericht ondernemen te faciliteren en bedrijfsdoelstellingen bevatten klantgerichte targets zoals klanttevredenheid. Daarnaast is het essentieel dat iedere individuele medewerker weet wat hij persoonlijk kan doen om klantgericht te acteren.
5 tips om direct mee aan de slag te gaan:
- De klant centraal stellen en denken vanuit de klant begint bij de klant. Zorg ervoor dat je continu weet wat er speelt. Plan regulier klantcontact in (meeluisteren in het callcenter, meegaan op klantbezoek, meelopen in de winkel).
Zelf ervaren is zoveel krachtiger dan van horen zeggen. Leg deze learnings structureel vast en deel ze.
- Gebruik klantinput om ideeën en producten te toetsen. Zet bijvoorbeeld de online community in. Zit men wel te wachten op een nieuw idee? Is meteen duidelijk wat het product behelst? Is het onderscheidend en relevant? Kunnen we aspecten toevoegen die het voor de klant aantrekkelijker maken?
- Maak klantcontact breder dan alleen commercieel contact. Door middel van service-boodschappen laat je waardering voor de klant blijken. Meet tevredenheid en onderzoek wat je kan verbeteren om dit te verhogen. Van het moment van binnenkomen tot het afscheid nemen.
- Wees proactief. Zoek niet alleen contact met de klant op het moment dat het contract vernieuwd moet worden. Laat ook gedurende de contractsduur van je horen.
- Kijk al vroeg in het proces van het introduceren van een nieuw product of dienst of de customer journey klopt. En herhaal dit nogmaals voor de launch. Loop met de klant het proces van A tot Z door en pas aan waar nodig. Klopt het niet? Ga dan niet live!
Archief > 2013 > mei
- 29-05-2013 29-05-2013 22:47 - 5 tips van T-Mobile om klantgericht te ondernemen
- 29-05-2013 29-05-2013 22:46 - 5 tips van Transavia om klantgericht te ondernemen
- 29-05-2013 29-05-2013 22:44 - 5 tips van Promotie Podiumkunsten om klantgericht te ondernemen
- 29-05-2013 29-05-2013 10:57 - 5 Tips van ING om klantgericht te ondernemen
- 28-05-2013 28-05-2013 14:00 - Komt een klant bij de kassa
- 28-05-2013 28-05-2013 13:49 - En waar blijft de klant?
- 28-05-2013 28-05-2013 13:46 - Als vriendelijk nou belangrijk is
- 28-05-2013 28-05-2013 13:36 - Klantgericht innoveren
- 28-05-2013 28-05-2013 13:33 - Kijk op klantgerichtheid
- 28-05-2013 28-05-2013 12:42 - Klantgericht organiseren
- 28-05-2013 28-05-2013 12:40 - Het einde van de winkels
- 28-05-2013 28-05-2013 12:38 - Gek op gaten
- 28-05-2013 28-05-2013 12:36 - De Tao van Service
- 28-05-2013 28-05-2013 12:34 - Transformeren om te overleven
- 28-05-2013 28-05-2013 12:31 - Klant in de driver's seat
- 28-05-2013 28-05-2013 12:24 - Groot Innovatie Modellenboek; 40 innovatiemodellen voor het versterken van ondernemerschap....
- 28-05-2013 28-05-2013 12:23 - Het groot complimentenboek
- 15-05-2013 15-05-2013 22:00 - Kennissessie Marketingcommunicatie & Psychologie: Theorie & praktische toepassing bij Nuon
Reacties op '5 tips van T-Mobile om klantgericht te ondernemen'
Geen berichten gevonden
Log in om te kunnen reageren op nieuwsberichten.